Jumaat, 6 Februari 2009

can I say DAMN???

pada suatu pagi yg indah..
nama aku n the gang d tunggah
mowg di pilih sbg wakil sekolah dlm chess tournament di SMK Lopeng Tengah...
aku ngn kwn ku sepakat mok tarit dirik

kerna..~
dah boring jd wakil skolah dlm catur tiap taun..ha6~

tp malang nya...
ada beberapa musibah yg menimpa kami :

  1. pengetua xmok swh mowg kuar
  2. player pmpuan 15 thn ke bwh xcukup
  3. cikgu nok in-charge mowg, xtauk men chess (pengetua pilih cdak)

apuuu~~

keesokan harinya..

player
pmpuan 15tk telah dijumpai (alhamdulillah)
setelah di soal siasat..di tanya..
cdak pdh cdak tauk men
mowg x test cdak men sbb chess tournament awal start so mowg xsempat practise sama2

setelah menunggu hari yg ditunggu2

mowg dtg ke smk lopeng tgh alu men sesama sdirik k pemanas otak
apabila aku men ngn sowg miak tok (player yg mengisi tempat kosong 15tk)...
tanda2 yg mbuat aku rasa pelek terhadap anak ini ialah :
  1. dia menyusun buah askar itu mgikut kaler petak (buah askar hitam=petak kaler hitam)
  2. dia xtauk myusun buah queen, king, bishop n etc.
dia memulakan langkah pertama nya...jeng3

dia mengambil buah askar dan meletakkan kat petak right top dr tempat asal askar tersebut
semua wakil skul aku terkejut..ada juak mok mati..ha6
mowg tyk ngn nya tauk xnya men chess...nya pdh xbrapa ingat...appuuuuuuu
YA ALLAH~~~

then nya tunjok cara gny mok men dam then nya pdh gik.."ini tauk saya men"
astafiruallahalazim!!!!!!!!!

tok bukan DAM tok CHESS

tpksa la ajar nya d saat2 aher tp malangnya ilmu ya xpat masok lam palak otak nya ya
nya kalah aher nya (polah malu skul n polah markah skul kureng jak ko tok)

tp apa boleh buat...
skul mowg xmng kedak taun2 lepas




0 ulasan: